Camping in the mountains

24 augustus 2019 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

En we zijn weer terug van ons 3 daags kampeeravontuur. Het was geweldig!! Eerst de paarden zadelen en in de trailer. Er gaan er 9 in de gooseneck.

22/23.08-08

22/23.08-07

Bij het kamp aangekomen zijn we eerst gaan rijden, een verkenningsrondje met een lunch onderweg. Helaas de 1e dag nog geen koeien gevonden maar het plan was de 2e dag vroeg te vertrekken en een lange dag te maken, van 8 tot 16 uur. En ja hoor, bij de lunch hoorden we ze loeien in de verte en na een stuk lopen vonden we zo’n 15 paar (moeder met kalf).

Het zoeken naar die koeien is nogal een klus want je gaat berg op, berg af door de dennenbossen. Dat is letterlijk jezelf om alle stammen heen sturen en je paard goed zijn weg laten vinden over grote boomstammen en stenen. Zeker bij een klimming of afdaling is dat nogal spannend voor de mensen met hoogtevrees onder ons... Uiteindelijk vonden we nog een kudde koeien en eindigden we de dag met een goede score van 34 paar. Maar ja, nog niet alles gevonden dus vrijdag weer op zoek naar anderen.

22/23.08-16

De kok van de ranch gaat mee op de campingtochten, dus we kregen zowel bij het ontbijt als in de avond een geweldig maal voorgeschoteld. Voor de lunch maakte je zelf boterhammen maar ook die kon je rijkelijk beleggen. Alles even vers en lekker. ‘s Avonds een kampvuur en dan slapen in the bunck house, niet meer dan een oude hooiwagen waarop ze slaapvertrekken hebben gebouwd. Alles beter dan een tent zullen we maar zeggen.

22/23.08-13

22/23.08-18

Er is geen stromend water of elektriciteit, wel een beekje. Dus in de ochtend je gezicht wassen met steenkoud water en naar de wc gaan doe je of achter een boom of in het hokje met het gat in de grond. Best back to basic kamperen dus maar zelfs Brenda vond het fantastisch.

En we hebben moose gezien, gewoon in de achtertuin van het kamp! Ongelooflijk, wat zijn die beesten groot. Geweldig om ze met die geweien rond te zien stappen. Verder heel veel herten gezien, eekhoorns en chipmunks. Helaas nog geen wapiti’s, die schijnen hier veel te zitten. Beren ook maar die mogen zich wel verstoppen 🙈.

22/23.08-12

Vrijdag was onze laatste dag op kamp en weer een rit met koeienzoeken op het programma. Na ruim 3 uur hebben we ze uiteindelijk gevonden en met een grote kudde op weg naar de andere wei. Helaas sloeg 1 van de pakpaarden op kop van de groep op hol en rende terug door de kudde naar de andere paarden. Koeien in paniek, paarden in paniek en Brenda werd er door het op hol geslagen paard vanaf gegooid. Gelukkig niks ernstig, alleen een blauwe plek, maar een deel van de koeien was weer weg en we hadden een boze cowboy aan het hoofd 😂. Dus weer op weg terug naar het kamp om de paarden op de trailer te laden en spullen in te pakken voor de terugreis. Wie komen daar uit het bos gelopen, de koeien. Helemaal goed, staan aan de juiste kant van de wei en kunnen volgende week door weer een nieuwe groep elders worden verplaatst.

Nu zijn we terug op de ranch. Lekker een douche na 3 dagen afzien en straks weer een heerlijke maaltijd. Gelukkig hebben we weinig last van onze spieren, voornamelijk een zere kont 😅. Morgen staat de laatste rit op het programma en ‘s avonds een afscheidsdiner. We willen er nog niet aan denken maar zondag vertrekken we hier weer. En stiekem willen we nog helemaal niet weg, het is hier zo mooi en de paarden geweldig. Genieten jullie mee van de foto’s en de video’s?

22/23.08-17

1. Jerry:
    24 augustus 2019
    Oh WOW, wat een coole ervaring.
    En Tam, eindelijk een wilde moose gezien 😁
  2. Dominique:
    Wat super cool
  3. Ineke en dick:
    24 augustus 2019
    Fantastisch wat jullie meemaken op deze reis.
  4. Anja Hayes:
    Wat geweldig!
    En wat een hoop koeien!
    Het is wel heel bijzonder!👍👍😘😘
  5. Mirjam Kruijt:
    24 augustus 2019
    Ben sprakeloos, wat gaaf zeg!!! Wat een ervaring.....
  6. Marianne:
    24 augustus 2019
    Mooie verhalen! Zeker genieten om zo mee te kunnen lezen. Bevallen de nieuwe laarzen nog een beetje? Veel plezier op de laatste tocht en het spotten van ander wild dan koeien. Groetjes
  7. Ada en Gerke:
    24 augustus 2019
    Hello " Cowgirls"......kijk dit noemen nu een echte DOE vakantie..we kunnen ons voorstellen dat jullie nog niet naar huis willen.... dus nog veel plezier de laatste dagen.
  8. Ellen:
    Geweldig!
  9. Frida:
    ...<3...
  10. Anna:
    24 augustus 2019
    Wat een belevenissen!! Echt schitterend.
    Geniet nog heerlijk van alles. Dikke zoenen allebei .😘
  11. Paps / Rob:
    24 augustus 2019
    Hi girls, wat een gave ervaring. Je bent er nog goed vanaf gekomen Bren. Alleen een zere bips? Misschien dat een van de cowboys wel wil masseren met berenvet 😜. Geniet nog van de resterende dagen. Veel plezier.
  12. Han:
    24 augustus 2019
    Wat een leuk verslag dames! Fijn om te lezen hoe jullie genieten ondanks de blauwe plekken bij Brenda🤣🤣
  13. Michelle:
    24 augustus 2019
    Now truly Cowgirls!! Such a treat to hear your stories! Moose are immense creatures so glad to hear you stumbled upon one. Enjoy your remaining time Cowgirls.
  14. Edgar:
    Super ! Dit is echt wel een onvergetelijke ervaring